nicolejensen.blogg.se

Att gå vidare.

Kategori: Allmänt


Den här bilden instämmer så bra i mitt liv just nu. Allting i skolan just nu är väldigt jobbigt. Sista terminen och lärarna förväntar sig mycket av en. 
Man har på något sätt glidit ifrån skolan och jag som person håller på att växa. Det var en bra och trygg plats att växa upp på ! Skolan har gett mig så himla fina minnen men just nu längtar jag till gymnasiet. Jag vill aldrig stiga upp från sängen och gå till skolan. Det enda som driver mig framåt är mina vänner och min klass, utan er hade jag aldrig orkat. Jag är inte lat, jag vet att jag är en ambitiös tjej som alltid gör som bli tillsagd. Men jag är trött på allting. Det är svårt att förklara, men jag är skoltrött. När man går sista terminen så är det mycket man ska hinna göra. Alla prov, alla inlämningar och man vill gärna ha ett liv utanför skolan. Jag dansar nästan varje dag för det är de jag lever för. Skolan ska inte stoppa mig från att ha roligt. 

Allting handlar väl bara om att jag har gjort mitt. Har gått där sen tredje klass och jag har helt enkelt bara växt ifrån. Men det är nog normalt att känna så. 

It's time to move on. Deept, men sant.
Kommentera inlägget här: