nicolejensen.blogg.se

Du ska också palla leva med dig själv.

Kategori: Allmänt

För några veckor sedan såg jag ett klipp på youtube. Det var tre killar som snackade om vad dem tyckte var "attraktivt" hos tjejer. Det hade tydligen varit många som hade blivit upprörda över denna videon vilket jag kan förstå. Dem tycker att smile gropar är gulligt, detsamma med fräknar, dem säger också att dem skulle välja brunetter framför blondiner. De säger att det är kul när en tjej spelar tv spel men sålänge dem inte vinner över killen. Ja okej tänkte jag, ska vi börja bli sexistiska nu också? Dem sa också att dem ville ha en spontan tjej som gillade hitta på saker, till exempel "gå till parken". Wow killar, that's just so spontaneous. 

Som tjej skulle man inte vara för svårfångad men inte för lättfångad för isåfall är man en hora. Detta är det mest patetiska jag har sett i hela mitt liv. Man ska inte ha för mycket smink bara lite för att dem gillar den neutrala looken, dem tycker det är gulligt med glasögon och håret uppsatt i en tofs. Det absolut mest idiotiska i denna videon är i slutet då dem säger "Va bara er själva". Okej, ni tre killar har just suttit i fem minuter och snackat om hur ni tycker en tjej ska se ut. Det är så himla många tjejer i ung ålder som ser upp till dessa killarna som kommer må så dåligt över att det inte har "brunt hår", "fräknar" eller smilegropar". Hur i helvete tror ni ätstörningar och komplex uppstår? Inte skyller jag bara på just dessa tre killarna, utan hela samhället. Mitt egna självförtroende samband med att jag hjärntvättats sedan jag var 12 trivs bättre med smink. Undra hur det hade varit om man inte öppnade tidningen varje dag där det står " så här går du ner 10 kg på en vecka" eller varje gång man satte på tv och "superskinny bitch" programmet sändes, det vill säga "top model". Well the society is just fucked up. Dessa tre killar har säkert inte ens upplevt riktigt kärlek då man inte bryr sig om ens livspartner har arm hår eller inte. Say what? 

Jag tycker att man ska fullständigt skita i deras så kallade "what they find attractive" regler. Om ni inte trivs att ha glasögon nej men använd inte dem då, gör ingenting för att pleasa någon annan, för det handlar om att du ska trivas med dig själv. Du ska också palla leva med dig själv och på så sätt måste du tycka om vem du är. 
Kommentera inlägget här: