nicolejensen.blogg.se

Va stolt över vad DU har uppnått.

Kategori: Allmänt

Jag tänkte dra upp ett ämne som har irriterat mig ganska länge och som gör mig något fruktansvärt frustrerad. Alla vill vi någongång uppnå nånting och lyckas. Några lyckas i tidig och ålder, några lyckas när dem är lite äldre. Blogg stjärnor som Nellie Berntsson, Nicky och Chloe har redan i ung ålder blivit framgångs rika ganska snabbt. Men det gör det det inte okej att hacka ner på på dem, mobba, skriva elaka kommentarer, allmänt skriva och säga saker som man ej bör få göra bara för att dem har lyckats medan du kanske inte har gjort det. Nej för här i Sverige blir människor så jävla svartsjuka så fort någon lyckas riktigt bra, tjänar en bra summa pengar och kan leva lite hur dem vill. Då blir det genast en massa snack om vilken äcklig bortskämd unge man är som har fått allt serverat på ett silverfat och vilken skryt Maja och egoist man beter sig som. Man ska kunna stolt säga till människor och berätta hur jävla bra man är och visa vad man har uppnått utan att folk blir avundsjuka. Jag ska kunna säga till folk att "jag är bra på dansa" utan att bli kallad för "skryt maja" och "ego". Men det går helt enkelt inte för folk (oftast med dålig självkänsla) klarar inte av det, deras munnar går 110 kilometer i timmen och vet tillslut inte vad dem pratar om. Jag får ofta frågan "tycker du själv att du är bra på att dansa", jag undviker oftast att svara på frågan allt för att jag är rädd för att folk ska tycka att jag skryter. Men afan att jag är bra, inte världsbäst, inte dålig och jag är långt ifrån proffs. Men såklart jag är bra, övning ger färdighet och jag började dansa när jag var 6-7 år. Jag hade ju aldrig blivit erbjuden alla dessa chanser att få vara med på olika uppvisningarna om jag inte hade varit bra. Men ibland känns det som folk ställer den frågan bara för att sedan kunna säga elaka saker till en. Nej det är så vidrigt beteende. Det finns skillnad på att skryta och att stolt kunna berätta vad man har uppnått. Tänka sig vad sorligt det hade varit om man aldrig hade kunnat berätta vad man gjort, vad man har lyckats med allt för att man är rädd för vad andra människor ska tycka om en. Nej fy, vilken sjuk värld vi lever i. Fy för avundsjuka människor med dålig självkänsla, jag tycker synd om er. 

Alla ni där ute som har uppnått något, lyckats, kämpat, skit i vad folk tycker och tänker. Sträck på era ryggar och håll huvudet högt och va stolta över er själva. Berätta för världen vad ni har gjort. Sen om det är någon som trycker ner dig, det betyder bara att du råkar vara lite högre upp en dem. 










Kommentera inlägget här: