nicolejensen.blogg.se

Trögt framåt

Kategori: Allmänt

Åååh, jag känner mig ihjäl slagen av skolan. Jag har nu insett vilken vecka jag har framför mig. Massor av grejer, för mig iallafall. Det är så jobbigt att inte vara smart och inte ha en naturlig begåvning för skolan. Skolverket har kopiöst med krav på en. Jag kan nästan säga såhär, ifall du inte har någon naturlig begåvning för skolan och studering så kommer du aldrig kunna uppnå dem högsta betygen. Man måste isåfall vara smart, duktig, driven och tycka det är kul. Så fort det blir svårt och tråkig ger jag upp. Det är sant. Jag ser ingen idée att slösa min tid på saker som är så fruktansvärt jobbigt och tråkigt och totalt ointressant. Därför väljer jag bort visa saker i skolan, eller visa ämnen och lägger mig på en lägre nivå, fast jag hade ifall jag velat kunnat satsa högre. Men jag väljer att inte göra det. 

Just denna terminen har varit en otrolig svaka för mig. Inte ens nationella har jag brytt mig om. Jag har resonerat att det får gå som det går. Resultaten har jag inte ens kollat på förutom svenska.. Vilket gick jätte bra ! Förvånats bra. Men svenska faller mig ganska naturligt, då jag läser bloggar, krönikor och artiklar nästan varje dag. Det är en månad kvar! 4 veckor! Jag är besviken på mig själv att jag bara ger upp. Men jag ska skärpa mig. Jag har lovat mig själv att jag alltid ska sköta skolan oavsett vad. Det är skönt att jag kan inse att jag måste ta tag mig själv i kragen och bara säga skärp dig. 

Men dem senaste månaderna har varit så otroligt bra. Jag har fått många vänner och kommit nära så många. Vänner för livet tror jag. Det är så himla roligt! 

Men jag längtar till gymnasiet, ni anar inte. Jag är heller inte orolig över att jag inte kommer komma in. Jag låg högt, så det känns bra! Men jag önskar att jag bara kunde finna någon inspiration till skolan just nu. Men det går inte ! Det är så otroligt trögt...


Kommentera inlägget här: