nicolejensen.blogg.se

Utseendet kvittar.

Kategori: Allmänt

Snälla gå in på tyras.se och läs hennes senaste inlägg om utseende. Jag håller med till 100%. Det är så fruktansvärt provocerande när en person som är snygg, (en tia) säger att utseendet inte betyder något. Det är så himla enkelt 
för en snygg person att säga att utseendet inte betyder något. Även om dem kanske inte är medvetna om det kommer dem långt på hur dem ser ut. Medans resten får stå och kämpa för fulla muggar.  Och som Tyra då skriver i sitt inlägg om framgångsrika kända personer inte hade varit snygga hade dem inte varit där i livet som dem är nu. Sanningen den svider men så är det. 

Jag finner inget mer provocerande när en riktigt snygg människa står och säger till mig att utseendet kvittar. Personen har ingen aning hur det är om man till exempel blir mobbad för en stor näsa. Nu säger jag inte att jag har blivit mobbad för min näsa, men såklart har man fått en kommentar, vilket jag inte uppskattar. 

Jag har enorma komplex och det är inte så jäkla enkelt. Så när jag berättar för en snygg person att "jag stör mig på min näsa, den är fett stor" och får ett svar "utseendet kvittar Nicole, du är vacker som du är". Haha, bullshit, det är så sjukt enkelt för dig att säga, du är snygg och du har kommit långt på grund av hur du ser ut. Du har aldrig fått kommentarer om ditt utseende som är negativt. 

Problemet ligger egentligen i en själv. Alla är ändå så jäkla upptagna med sig själv och tänker endast hela tiden på hur man ser ut själv. Ingen jävel bryr sig om hur jag ser ut. Egentligen är det så, men man kan ändå inte låta bli att trycka ner sig själv ibland, bara för att man vet att man inte är en självklar 10 som personen bredvid dig. 

Jag önskar att jag ibland bara kunde slå till alla snygga människor och få dem att förstå. Och ibland vill jag bara slå mig själv och alla andra som har komplex. INGEN JÄVEL BRYR SIG OM HUR DU SER UT FÖR ALLA ÄR SJÄLVUPPTAGNA EGOISTER.  


Kommentera inlägget här: